یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

درباره زاراگوزا

ويزاي اسپانيا

درباره زاراگوزا

۸ بازديد

درباره زاراگوزا

شهر زاراگوزا يكي از شهرهاي شمالي كشور اسپانيا و پايتخت استان زاراگوزا است. اين شهر آثار تاريخي متعددي در دل خود جاي داده است كه هر كدام از آنها مربوط به دوره حكومت قوميت هاي مختلف بر اين سرزمين است. براي آشنايي با شهر زاراگوزا و بيشتر دانستن درباره زاراگوزا و آثار باستاني واقع در اين شهر، در اين مقاله همراه ما باشيد.

شهر زاراگوزا يكي از شهرهاي شمال اسپانيا و پايتخت استان زاراگوزا است و در واقع جزو جامعه خودمختار آراگون است. شهر زاراگوزا در كنار رود ابرو واقع شده است و از لحاظ جمعيت پنجمين شهر پرجمعيت اسپانيا محسوب مي شود. نام اين شهر در اسپانياي Zaragoza است و در زبان اسپانيايي حرف Z ابتداي آن مانند «س» تلفظ مي شود نه «ز». شهر زاراگوزا قدمت 2000 ساله دارد و به عنوان تقاطع تمدن ها شناخته مي شود. اين شهر مجموعه اي غني از آثار تاريخي را در خود جاي داده است و گردشگران را از سراسر دنيا به سمت خود جذب مي كند. از جمله آثار تاريخي زاراگوزا مي توانيم به كليساها، كاخ ها و خانه هاي باشكوه اشاره كنيم.

نام اين شهر از يكي از امپراتورهاي بزرگ رومي به نام « سزار آگوستوس» گرفته شده است كه با گذشت زمان تغيير كرده است و به زاراگوزا تبديل شده است. روميان، يهوديان، مسلمانان و مسيحيان هر كدام در دوره هاي مختلف آثار و علامت هاي مختلفي از خود در اين شهر بر جاي گذاشته اند و اين شهر را ترك كرده اند.

[caption id="attachment_1177" align="aligncenter" width="800"]درباره زاراگوزا درباره زاراگوزا[/caption]

آب و هواي زاراگوزا

شهر زاراگوزا به دليل محصور شدن بين كوه ها، از رطوبت درياي مديترانه و اقيانوس آرام بي بهره مي ماند و به همين دليل است كه آب و هواي اين شهر گرم و خشك است. درباره زاراگوزا بايد بدانيد كه در فصل تابستان هوا در اين شهر بسيار گرم مي شود و دماي هوا به چيزي حدود 45 درجه سانتي گراد مي رسد. فصل بهار و پاييز معمولا دماي هوا پايين تر است و بارندگي ها در اين دو فصل رخ مي دهد. شهر زاراگوزا به دليل داشتن طبيعت گرم و خشك زمستان هاي سردي دارد و دماي هوا چيزي حدود 4- تا 10- درجه سانتي گراد است.

درباره زاراگوزا و بهترين زمان براي سفر به شهر زاراگوزا بين ماه هاي مارس و ژوئن و همچنين ماه هاي سپتامبر تا اكتبر مي باشد كه هوا نه خيلي سرد است و نه خيلي گرم. در اين زمان شما مي توانيد در خيابان هاي زاراگوزا قدم بزنيد و از مشاهده زيبايي هاي اين شهر تاريخي لذت ببريد.

 رستوران ها و كافه هاي زاراگوزا

اگر به شهر زاراگوزا سفر كرديد حتما سري به رستوران ها و كافه هاي اين شهر بزنيد. اكثر رستوران هاي اين شهر علاوه بر غذاهاي اسپانيايي، غذاهايي از ساير ملت ها هم در منوي غذايي خود دارند. براي مثال مي توانيد براي چشيدن طعم غذاهاي مكزيكي و لاتين به رستوران مسون د خاليسكو برويد يا براي خوردن غذاهاي اروپايي و مديترانه اي به رستوران لا گرانادا سري بزنيد. يكي از رستوران هاي خاص شهر زاراگوزا، رستوران پرينسيپل تراتوريا مي باشد كه در منطقه قديمي شهر واقع شده است و با ارائه پاستاهاي خوشمزه گردشگران و مسافران زيادي را به سمت خود مي كشاند.

اگر به دنبال جايي براي استراحت و خوردن نوشيدني هاي مختلف هستيد، مي توانيد به كافه هاي زاراگوزا سري بزنيد. كافه گران، كافه بوتانيكو از جمله كافه هاي زاراگوزا هستند كه نوشيدني هاي مختلفي دارند و فضاي شاد و مفرحي براي مشتريان خود ايجاد كرده اند.

[caption id="attachment_1183" align="aligncenter" width="800"]رستوران ها و كافه هاي زاراگوزا رستوران ها و كافه هاي زاراگوزا[/caption]

جاذبه هاي ديدني زاراگوزا

همان طور كه گفتيم شهر زاراگوزا يك شهر تاريخي است كه جاذبه هاي گردشگري فراواني را در خود جاي داده است. از جمله اين جاذبه ها مي توانيم به كليساها و موزه هاي اين شهر اشاره كنيم. در ادامه به معرفي بهترين جاذبه هاي شهر زاراگوزا مي پردازيم.

موزه انجمن سزارو گوستا (Museo del Foro de Caesaraugusta)

اگر مي خواهيد درباره زاراگوزا بيشتر بدانيد بايد به اين موزه سري بزنيد .اين موزه به معرفي شهر زاراگوزا در زماني كه اين شهر تحت تسلط روم بود مي پردازد. زاراگوزا در آن زمان با نام سزارو گوستا شناخته مي شد و يكي از زيباترين شهرهاي روم بود. در آن زمان مردم شهر سزارو گوستا را به شكوه و جلال مي شناختند. از جمله قسمت هاي مختلف اين شهر مي توانيم به انجمن سرگرمي، حمام عمومي و تئاتر اشاره كنيم كه در مركز اين شهر واقع شده بودند. اين موزه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 شب براي بازديد عموم باز است و براي بازديد از آثار مربوط به دوران روم به اين موزه مراجعه كنيد.

[caption id="attachment_1178" align="aligncenter" width="800"]موزه انجمن سزارو گوستا (Museo del Foro de Caesaraugusta) موزه انجمن سزارو گوستا (Museo del Foro de Caesaraugusta)[/caption]

موناستريو پيدرا (monasterio de piedra)

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري شهر زاراگوزا، كه درباره زاراگوزا سخن هاي زيادي دارد بناي تاريخي موناستريو پيدرا است كه در 110 كيلومتري شهر زاراگوزا واقع شده است. اين بنا در زمان پادشاهي آلونسو دوم و به دستور او به راهب ها اهدا شده بود تا آنها با ساخت يك صومعه به اشاعه مسيحيت بپردازند. در حال حاضر قسمت هايي از اين صومعه به يك هتل لاكچري تبديل شده است.

اگر به شهر زاراگوزا سفر كرديد و به دنبال محيطي بكر و آرام بوديد، حتما سري به اين محل بزنيد. اطراف اين صومعه پر از پوشش هاي گياهي و گونه هاي مختلف حيوانات است و مكاني مناسب براي ماهيگيري و طبيعت گردي به شمار مي رود.

[caption id="attachment_1182" align="aligncenter" width="800"]موناستريو پيدرا (monasterio de piedra) موناستريو پيدرا (monasterio de piedra)[/caption]

كليساي جامع لا سئو (la seu cathedral)

كليساي جامع لا سئو يكي از معروف ترين بناهاي مذهبي است كه در شهر زاراگوزا قرار دارد. اين كليسا در قرن 12 ساخته شده است ولي قسمت زيادي از آن به دليل حمله مسلمانان آسيب ديده است و به همين دليل در قرن 15 دوباره مورد بازسازي قرار گرفته است. اين كليسا در سال 2001 به عنوان يكي از بهترين مظاهر معماري مدرن در سازمان ثبت جهاني يونسكو به ثبت رسيد. اين كليسا در اطراف ميدان اصلي شهر واقع شده است و برج بلند اين كليسا كاملا در معرض ديد است.

[caption id="attachment_1181" align="aligncenter" width="800"]كليساي جامع لا سئو (la seu cathedral) كليساي جامع لا سئو (la seu cathedral)[/caption]

كاخ الجفريه (aljafaria)

كاخ الجفريه يك قصر اسلامي و متعلق به قرون وسطي است كه در قرن يازدهم ساخته شده است. اين كاخ در قلب شهر زاراگوزا واقع شده است و يكي از زيباترين معماري هاي شهر را دارد. اين قلعه بر روي يك طرح چهار ضلعي در اطراف حياط طراحي شده است و در اطراف آن برج هاي مختلفي قرار گرفته است. سازه هاي دفاعي اين كاخ به راحتي از خيابان روبرويي قابل مشاهده است.

كاخ الجفريه مربوط به زمان پادشاهي سلسله بنو هود است و به نوعي منعكس كننده عظمت پادشاهي بنو هود مي باشد. اين كاخ از يك لحاظ ديگر حائز اهميت است و آن اين است كه اين كاخ تنها بناي مربوط به پادشاهي مسلمانان در اين شهر مي باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره زاراگوزا به اين قصر سري بزنيد

[caption id="attachment_1179" align="aligncenter" width="800"]كاخ الجفريه (aljafaria) كاخ الجفريه (aljafaria)[/caption]

موزه پابلو سرانو(Pablo serrano)

در ادامه جستجوي خود درباره زاراگوزا از موزه پابلو سرانو ديدن كنيد. اين موزه مربوط به پابلو سرانو هنرمند و نقاش اسپانيايي است و آثار او در زمينه هاي مختلف براي بازديد عموم در اين موزه قرار گرفته است. 140 اثر مختلف از پابلو سرانو در اين موزه قرار گرفته است كه از جمله آنها مي توانيم به آثاري مانند « پيامبر بزرگ» و « المپيك سالوت » اشاره كنيم. علاوه بر اين مجموعه اي از نقاشي هاي سانتياگو لاگونا و تعدادي از آثار همسر پابلو سرانو نيز در اين موزه قرار دارد.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.