یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

فرهنگ مردم پابلت

ويزاي اسپانيا

فرهنگ مردم پابلت

۱۷ بازديد

فرهنگ مردم پابلت

شهر پابلت نام مكاني، مابين بارسلونا و مادريد واقع در اسپانيا است. اسپانيا به خاطر آداب و رسوم و فرهنگ و تاريخچه اش، در ميان مردم دنيا به كشوري افسانه اي شهرت دارد. شهر پابلت نيز يكي از مكان هاي زيباي تاريخي اسپانيا محسوب مي شود كه از چهار كشور نخستين دنيا از لحاظ جذب توريست مي باشد و بيشترين آثار تاريخي را در خود جاي داده است. اطلاع از فرهنگ مردم پابلت خالي از لطف نيست.

[caption id="attachment_1333" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم پابلت فرهنگ مردم پابلت[/caption]

موقعيت مكاني پابلت

در مركز كشور اسپانيا در نزديكترين بخش به بزرگترين شهر و پايتخت اسپانيا، "مادريد"؛ شهري به نام شهر پابلت قرار دارد كه به دليل نزديكي به دو شهر بزرگ اسپانيا از لحاظ كاركردهاي سياسي و موقعيت جغرافيايي و فرهنگ مردم پابلت همسو و شبيه آنها است. اين نزديكي به دو شهر بزرگ و معروف اسپانيا باعث شده است كه اين شهر نيز شبكه رفت و آمدي شلوغ گردشگري را تجربه كند و محلي و تفريحگاهي براي توريست هايي شود كه قصد ديدن آثار تاريخي اسپانيا را دارند. اين شهر در شرق مادريد قرار دارد كه آن را پلي به دنياي شرق نيز مي دانند و آن را دروازه اي به خورشيد مي نامند.

[caption id="attachment_1334" align="aligncenter" width="800"]موقعيت مكاني پابلت موقعيت مكاني پابلت[/caption]

زبان مردم پابلت

 زبان مردم اين شهر"كاستيانا" است كه به اسپانيولي در سطح بين المللي مشهور است، در واقع دومين زبان رايج دنيا كه تركيبي از زبان رومي و لاتين است. اين زبان گرچه تك واژه هايي از عربي را در خود پذيرفته است اما با زبان هاي مختلف كشورهاي اروپايي شباهت دارد و تلفيقي از زبان پرتغالي و اروپايي در آن خواهيد ديد. كاستيانا زبان رسمي تمام مردم اسپانيا است. و دومين زبان است كه گستردگي بالايي در ميان مردم  دارد(ميليون ها نفر در سراسر دنيا به اين زبان صحبت مي كنند).

درباره فرهنگ مردم پابلت

پابلتي ها جامعه اي مدرن دارند كه در آن سنت نيز ريشه دوانده و تركيب زندگي مدرن و سنتي در اين مكان به چشم مي خورد. با توجه به توريستي بودن منطقه پابلت هميشه در اشاعه فرهنگ مردم پابلت خود و رواج آن كوشا بوده اند و تلاش آنها بر اين بوده است كه از تمام قابليت هاي مالي و توريستي استفاده نمايند تا علاوه بر انتقال آداب و فرهنگ و سنن خود به نسل جديد اين رسوم را حفظ نمايند. جشن ها و فستيوال هاي زيادي در شهر پابلت نيز مانند ساير شهرهاي اسپانيا برگزار مي شود كه در آن لباس هاي محلي مرسوم شهر خود را به تن مي كنند و رقص هاي زيباي دست جمعي همراه با موسيقي برگزار مي شود. اين شهر هم رنگين ترين فرهنگ را در دل تپنده خود دارد كه با حضور كوتاهي در آن شاهد آن خواهيد بود. كارناوال ها و جشن هايي كه در اين شهر هر ساله برگزار مي شود توريست هاي زيادي را به اين شهر مي كشاند.

[caption id="attachment_1335" align="aligncenter" width="800"]درباره فرهنگ مردم پابلت درباره فرهنگ مردم پابلت[/caption]

 مذهب مردم پابلت

پيرو قانون اساسي اسپانيا در فرهنگ مردم پابلت هيچ مذهبي به عنوان مذهب رسمي شناخته نمي شود. اما بيش از 70 درصد مردم آن مسيحي كاتوليك هستند و در كليسا حضور پيدا مي كنند. 30 درصد باقيمانده مذاهب مختلف يهودي، مسلمان و بودايي را تشكيل مي دهند كه  اين امر نشان از آزادي مذهب در اين شهر نشان مي دهد. نقش سازمان هاي مذهبي (كليسا) همچنان در اين شهر پر رنگ است و همين سازمان ها گسترش آموزش و خدمات رفاهي و بهداشتي را بر عهده دارند و در سطح گسترده اي به عنوان يك پشتيبان غير رسمي امور مربوط به بهداشت و سلامت را پيگيري مي كنند.

آثار تاريخي پابلت

اين شهر مانند ساير شهرهاي اسپانيا حوادث تاريخي زيادي را به خود ديده است كه در فرهنگ مردم پابلت تاثير گذار بوده و آثار تاريخي زيادي در گوشه و كنار آن به چشم مي خورد و با وجود نزديكي اين شهر به مادريد در چند كيلومتري خود كاخ الحمرا را جاي داده است. علاوه بر آن معماري اسلامي كه بازمانده بقاياي حملات اعراب به اين سرزمين بوده است در معماري هاي آن و فرهنگ مردم پابلت زياد به چشم مي خورد. ميدان هاي بزرگ و تاريخي اين شهر از آثار كم نظير باستاني اسپانيا محسوب مي شود كه شباهت زيادي با ميدان هاي معروف و تاريخي بارسلونا و مادريد دارد. اين دو شهر كه خواهرخوانده نيز محسوب مي شوند هر دو از لحاظ بناها و آثار شبيه به يكديگر هستند. شهر پابلت كه به دروازه خورشيد نيز معروف است در اصل دروازه اي به شرق محسوب مي شود. ساختمان هاي شهر پابلت بر اساس اشكال هندسي ساخته شده اند و نظم بي نظيري در آن مشاهده مي كنيد كه تمام اين موارد جزو جاذبه هاي ديدني اين شهر محسوب مي شود.

[caption id="attachment_1336" align="aligncenter" width="800"]آثار تاريخي پابلت آثار تاريخي پابلت[/caption]

نكته پاياني در مورد فرهنگ مردم پابلت

فرهنگ مردم پابلت از يك فرهنگ غربي بريتانيايي سرچشمه گرفته است، اما اصالت بومي و منطقه اي خود را نيز حفظ كرده اند. مردم اين شهر با اصالت هستند و براي روابط خود ارزش و احترام قائل مي باشند. از تظاهر متنفر هستند. اين سرزمين آفتاب تندي دارد و برگرفته از همين آب و هوا مردم لباس هاي خاصي مي پوشند. مردم سرزمين آفتاب اسپانيا انسان هاي صميمي و راحتي هستند. آداب و رسوم را به خوبي به جا مي آورند. تعاملات روزمره مردم اين شهر يعني شهر پابلت خودماني و بر اساس فرهنگ بومي آنها راحت است. مردم اين سرزمين صبور و خوش برخورد هستند. آب و هواي اين شهر معتدل است. دماي هوا در كل تابستان متوسط است. شهر پابلت از سمت مادريد در امتداد سواحل هوايي مرطوب دارد و زمستان هاي خنكي دارد. ساختار اصلي مردم شهر پابلت نشان مي دهد كه به خانواده اهميت مي دهند و اميد به زندگي در مردم اين شهر زياد است. خانواده ها اغلب كم جمعيت هستند. غذاي مورد علاقه مردم شهر پابلت گوشت و مرغ و سبزيجات است. آنها با ماهي و انواع ادويه خوشمزه ترين غذاها را تهيه مي كنند.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.