یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آب و هواي زاراگوزا

ويزاي اسپانيا

آب و هواي زاراگوزا

۱۴ بازديد

آب و هواي زاراگوزا

يكي از شهر هاي ديدني اسپانيا كه بسيار مورد توجه گردشگران قرار مي گيرد، شهر بزرگ زاراگوزا است. آب و هواي زاراگوزا بسيار معتدل است و در اغلب ماه هاي سال مي توان به آن سفر كرد. اگرچه شهر زاراگوزا بر خلاف شهر هايي همچون مادريد، بارسلون و ... مورد توجه گردشگران قرار نگرفته است، اما اين شهر نيز جاذبه ها و مناطق گردشگري بسيار خاصي دارد كه آن را كاملاً منحصر به فرد كرده است. توصيه مي كنيم در سفر به اسپانيا، بازديد از شهر بسيار زيباي زاراگوزا را از دست ندهيد.

زاراگوزا

زاراگوزا كه تلفظ اسپانيايي ساراگوسا است در قسمت شمالي اسپانيا قرار گرفته است. اين استان در واقع در بخش خودمختار آراگون واقع شده است. خوب بودن آب و هواي زاراگوزا و مناطق گردشگري بسيار زيادي كه در آن قرار دارد، باعث شده است سالانه ميليون ها گردشگر از اكثر نقاط جهان به اين شهر ديدني سفر كنند. مخروبه هاي باستاني روم، كاخ الجعفريه، اولين كليساي ماريان، موزه هاي هنر، كاخ بانوي ما از پيلار، كاخ موري، سان پابلو، سانتا ماريا ماگدالنا، كليساهاي سان خوان دلوس پانتس و... برخي از مهم ترين مناطق گردشگري زاراگوزا هستند. براي سفر به اين منطقه، اطلاع از وضعيت آب و هوايي زاراگوزا مي تواند براي مسافران بسيار مفيد باشد. در ادامه به بررسي دقيق تر وضعيت آب و هواي زاراگوزا خواهيم پرداخت. شهر زاراگوزا حدود 700 هزار نفر جمعيت دارد و پنجمين شهر بزرگ اسپانيا به شمار مي رود. اين شهر به خوش گذراني و همچنين خوش خوراك بودن در ميان مردم بسيار شهرت دارد. در جاي جاي اين شهر شما مي توانيد غذا ها و نوشيدني هاي بسيار متنوع و خوشمزه اي را پيدا كنيد. همچنين در طول سال فستيوال هاي شاد بسيار زيادي در اين شهر برگزار مي شوند.

[caption id="attachment_1159" align="aligncenter" width="800"]آب و هواي زاراگوزا آب و هواي زاراگوزا[/caption]

شرايط جغرافيايي زاراگوزا

استان زاراگوزا با استان هاي ليدا، تروئل، گوادالاخارا، سوريا، لاريوخا، نابارا و هوئسكا داراي مرز مشترك است. مركز استان نيز شهر زاراگوزا است. زاراگوزا در ارتفاع 199 متري از سطح دريا و در كنار رودخانه ي ابرو واقع شده است. اين شهر يكي از شهر هاي پرجمعيت اسپانيا است كه به دليل شرايط جغرافيايي از آب و هواي مديترانه اي بهره مي برد.

[caption id="attachment_1160" align="aligncenter" width="800"]شرايط جغرافيايي زاراگوزا شرايط جغرافيايي زاراگوزا[/caption]

درباره آب و هواي زاراگوزا

دور تا دور اين شهر را كوه ها فرا گرفته اند و به همين دليل آب و هواي زاراگوزا به علت نرسيدن رطوبت اقيانوس اطلس و درياي مديترانه، يك آب و هواي نيمه خشك است. فصل بهار و ماه هاي آوريل و مه، فصل بارندگي در زاراگوزا هستند و در اين فصل آب و هواي زاراگوزا كم و بيش باراني است. فصل پاييز و ماه هاي سپتامبر و نوامبر نيز همچون فصل بهار با بارندگي باران همراه هستند. آب و هواي زاراگوزا در فصل تابستان و ماه هاي جولاي و آگوست يك خشكسالي نسبي را تجربه مي كند. در واقع آب و هواي زاراگوزا در تابستان بسيار گرم و دماي آن حدود 45 درجه سانتي گراد است. همچنين آب و هواي زاراگوزا در فصل زمستان به علت وزش باد هاي سردي كه از قسمت هاي شمال غربي مي وزند، بسيار سرد است. در حالت كلي زاراگوزا يك آب و هواي مديترانه اي معتدل دارد، به اين مفهوم كه تابستان هاي آن گرم و زمستان هاي آن سرد است.

[caption id="attachment_1161" align="aligncenter" width="800"]درباره آب و هواي زاراگوزا درباره آب و هواي زاراگوزا[/caption]

بهترين زمان سفر به زاراگوزا از نظر آب و هوا

همانطور كه مي دانيد يكي از مهم ترين مسائلي كه در سفر به كشور هاي خارجي بايد به آن توجه كرد، انتخاب زمان مناسب براي سفر است. زمان مناسب را مي توان بر اساس ملاك هاي متفاوتي بررسي كرد. آب و هواي زاراگوزا يكي از ملاك هاي بسيار مهم براي انتخاب زمان سفر به اين شهر به شمار مي رود. توصيه مي كنيم براي داشتن سفري دلپذير، در فصل بهار بين ماه هاي آوريل تا اواسط ژوئن و در فصل پاييز نيز بين ماه هاي سپتامبر تا اكتبر به زاراگوزا سفر كنيد. در اين ماه ها، آب و هواي زاراگوزا خنك تر و دلپذير تر است. در صورتي كه در اين ماه ها به زاراگوزا سفر كنيد، مي توانيد از جاذبه هاي بيشتري ديدن كنيد. در ماه اوت اغلب مردم شهر به تعطيلات و دامنه ي كوه ها و سواحل مي روند و بيشتر مراكز ديدني، كافه ها، رستوران ها، شركت ها و ... تعطيل است.

[caption id="attachment_1162" align="aligncenter" width="800"]بهترين زمان سفر به زاراگوزا از نظر آب و هوا بهترين زمان سفر به زاراگوزا از نظر آب و هوا[/caption]

نكاتي در خصوص وضعيت آب و هوايي زاراگوزا

وجود رودخانه ها و باغ هاي بسيار سرسبز در زاراگوزا باعث شده است آب و هواي زاراگوزا بسيار معتدل و خوشايند باشد. براي گردشگراني كه علاقه دارند از يك منطقه با طبيعتي چشم نواز و زيبا ديدن كنند، سفر به زاراگوزا مي تواند گزينه ي مناسبي باشد. توصيه مي كنيم اگر سفري به اسپانيا داشتيد، بازديد از شهر زاراگوزا را فراموش نكنيد زيرا بدون شك طبيعت و آب و هواي زاراگوزا خاطراتي تكرار نشدني را براي شما رقم خواهد زد. ميانگين بارش باران در زاراگوزا 318 ميلي متر در سال است. بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه در اين شهر بارش باران چندان هم زياد نيست. علاوه بر بارندگي كم باران، با وجود اين كه زمستان هاي بسيار سردي در اين شهر وجود دارند، ميزان بارندگي برف نيز در آن بسيار كم است و يك يا دو بار آب و هواي زاراگوزا با بارش برف همراه مي شود. در زمستان هاي اين شهر، يخبندان بسيار اتفاق مي افتد و دماي هوا حدود 0 تا 4- درجه در روز و 0 تا 10- در شب است.

[caption id="attachment_1163" align="aligncenter" width="800"]نكاتي در خصوص وضعيت آب و هوايي زاراگوزا نكاتي در خصوص وضعيت آب و هوايي زاراگوزا[/caption]

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.