یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

غذاهاي بارسلونا

ويزاي اسپانيا

غذاهاي بارسلونا

۸ بازديد

غذاهاي بارسلونا

در اين مقاله قصد داريم كه به ارائه اطلاعاتي در مورد غذاهاي بارسلونا بپردازيم اگر مي خواهيد به بارسلونا سفري داشته باشيد و پيش از سفر در مورد غذاهاي بارسلونا اطلاعاتي را بدست آوريد در اين مقاله همراه ما باشيد در اين مقاله با مهم ترين غذاهاي بارسلونا و پرطرفدارترين غذاهاي بارسلونا آشنا خواهيد شد. غذاهاي بارسلونا تنوع زيادي دارند كه هنگام حضور در رستوران هاي اين شهر حتما با آن ها آشنا خواهيد شد.

بارسلونا يكي از مهم ترين شهرهاي اروپايي است و به عنوان يكي از شهرهاي اسپانيا محسوب مي شود كه به واسطه تيم فوتبال خود نيز شناخته شده است و از جمله شهرهاي دنيا است كه در طول سال گردشگران زيادي در اين شهر حضور پيدا مي كنند. جاذبه هاي تفريحي و گردشگري اين شهر بسيار متنوع است. يكي ديگر از ويژگي هاي اين شهر مربوط به غذاهاي بارسلونا است. غذاهاي بارسلونا نظر بسياري از گردشگران را به سوي خود جذب مي كند و در طول سفر نيز گردشگران را به خود وابسته مي كند. غذاهاي بارسلونا در تمام دنيا شناخته شده است و اين شهر در كل دنيا به واسطه فرهنگ غذايي خود شناخته شده است. فرقي نمي كند در بين غذاهاي بارسلونا دنبال غذاهاي خانگي باشيد و يا غذاهاي مشهور بين المللي در هر صورت غذاهاي بارسلونا تمامي سليقه ها را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

بومبا Bomba

يكي از غذاهاي بارسلونا كه بسيار معروف است بومبا است. بومبا جزئي از تاپاس ها محسوب مي شود و براي اولين بار در يك رستوران كوچك در اين شهر ابداع شد، اسم اين رستوران بارسلونا بود. همان طور كه از اسم اين غذا مشخص است معناي آن بمب مي شود و به اين دليل آن را بمب نامگذاري كرده اند كه به بمب هايي كه در جنگ داخلي اسپانيا استفاده مي شده است شباهت دارد. بومبا در اندازه توپ تنيس است و از تركيبات پوره سيب زميني و گوشت درست شده است و سپس آن را در آرد سوخاري غلتانده اند. زماني كه بومبا سرو مي شود از سس گوجه فرنگي و ديگر سس ها استفاده مي شود.

[caption id="attachment_1123" align="aligncenter" width="800"]غذاهاي بارسلونا غذاهاي بارسلونا[/caption]

سالاد Esqueixada

يكي از بهترين غذاهاي بارسلونا سالاد Esqueixada است. اين سالاد از جمله غذاهاي بارسلونا است كه به عنوان سالاد ويژه در كاتالان محسوب مي شود. در اين سالاد از ماهي هاي كاد نمكي بهره گرفته شده است. اگر در بين غذاهاي بارسلونا دنبال غذايي هستيد كه سبك باشد و از سطح پروتئين بالايي هم برخوردار باشد انتخاب اين سالاد مي تواند يك گزينه مناسب براي شما باشد. از اين سالاد مي توانيد به عنوان وعده شام استفاده كنيد. از ديگر تركيبات اين سالاد ويژه مي توانيم به پياز، روغن زيتون، گوجه فرنگي و... اشاره كنيم. در برخي موارد از تخم مرغ آب پز، زيتون و فلفل نيز در تركيبات آن استفاده مي شود. با اين وجود ماهي كاد نمكي مهم ترين مواد اوليه اي است كه در درست كردن اين سالاد استفاده مي شود.

[caption id="attachment_1124" align="aligncenter" width="800"]سالاد Esqueixada سالاد Esqueixada[/caption]

نان و روغن زيتون Pa amb tomàquet

از جمله غذاهاي شهر بارسلونا كه هم داراي اهميت است و هم درست كردن آن بسيار ساده است نان و روغن زيتون مي باشد. اين غذا به طور معمول به همراه ساير غذاهاي بارسلونا سرو مي شود. اين غذا به روش هاي مختلفي درست مي شود كه در يكي از اين روش ها، گوجه له شده را جايگزين روغن زيتون مي كنند و در نهايت بر روي نان، روغن زيتون و نمك هم اضافه مي شود. در برخي موارد هم پيش از اين كه گوجه فرنگي بر روي نان ماليده شود سير مورد استفاده قرار مي گيرد كه به سليقه افراد مختلف بستگي دارد.

[caption id="attachment_1125" align="aligncenter" width="800"]نان و روغن زيتون Pa amb tomàquet نان و روغن زيتون Pa amb tomàquet[/caption]

سس رومسكو Romesco sauce

يكي ديگر از غذاهاي شهر بارسلونا كه بسيار مورد توجه است سس رومسكو مي باشد. از جمله غذاهاي بارسلونا است كه خوشمزه است. گفته مي شود كه اين سس براي نخستين بار در جنوب كشور اسپانيا و در شهري به نام تاراگونا ابداع شده است با اين وجود در تمامي رستوران هاي سنتي كاتالان اين سس يافت مي شود. در تركيب آن از فلفل قرمز، سركه و انواع مختلفي از مغزها استفاده شده است. اين سس نيز به همراه ساير غذاها سرو مي شود.

[caption id="attachment_1126" align="aligncenter" width="800"]سس رومسكو Romesco sauce سس رومسكو Romesco sauce[/caption]

اسكاليو ادا Escalivada

 اسكاليوادا يكي ديگر از غذاهاي شهر بارسلونا است. معني اسكاليوادا پختن در خاكستر مي باشد كه اسم آن از شيوه پختش برگرفته شده است. اسكاليوادا از جمله غذاهايي سنتي و گياهي است كه در طبخ آن از انواع سبزيجات مديترانه اي مانند پياز، فلفل و بادمجان استفاده مي شود. پخت اسكاليوادا بر روي خاكستر انجام مي پذيرد و پس از اين كه كبابي شد پوست آن را مي كنند. در بسياري از رستوران هاي بارسلونا اين غذا سرو مي شود.

[caption id="attachment_1127" align="aligncenter" width="800"]اسكاليو ادا Escalivada اسكاليو ادا Escalivada[/caption]

پاتاتاس براواس Patatas bravas

يكي ديگر از غذاهاي خوشمزه در بارسلونا پاتاتاس براواس است. در بسياري از رستوران هاي شهر بارسلونا اين غذا را مي توانيد پيدا كنيد و از جمله غذاهاي سنتي در اين شهر محسوب مي شود كه با نام تاپاس آن را سرو مي كنند. روش درست كردن پاتاتاس براواس اين گونه است كه سيب زميني ها را در سايزهاي كوچكي خرد مي كنند و با استفاده از سس هاي تند روي آن ها پوشانده مي شود. اگر مي خواهيد اين غذا را در بهترين كيفيت سرو كنيد به رستوران توماس در محله ساريا سر بزنيد.

[caption id="attachment_1128" align="aligncenter" width="800"]پاتاتاس براواس Patatas bravas پاتاتاس براواس Patatas bravas[/caption]

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.