یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

فرهنگ مردم بارسلونا

ويزاي اسپانيا

فرهنگ مردم بارسلونا

۱۰ بازديد

فرهنگ مردم بارسلونا

با توجه به اينكه بارسلونا از بخش خودمختار كاتالونيا در اسپانيا مي باشد مي توان گفت فرهنگ مردم بارسلونا با جاهاي ديگر اسپانيا تفاوتهايي دارد كه در اين مقاله ما مي خواهيم در مورد مهمترين آداب و رسوم مردم اين شهر مطالبي را بيان كنيم.

اسپانيا

همانطور كه مي دانيد بارسلونا يكي از شهر هاي خودمختار كاتالونيا بوده كه فرهنگ متفاوتي با ديگر مناطق اسپانيا دارد زيرا به طور كلي نژاد مردم اين شهر نيز تفاوت دارد. زبان رسمي بارسلونا كاتالان و اسپانيايي بوده كه دو زبان متفاوت و مستقل مي‌باشد. بيشتر تابلوهاي شهر بارسلونا به زبان كاتالان نوشته شده اما توجه داشته باشيد اگر در مورد زبان اسپانيايي كمي آشنايي داشته باشيد مي توانيد از آنها سر در بياوريد. يكي از مهمترين موارد در فرهنگ مردم باريل خونگرمي معروف آنها مي باشد كه به راحتي مي توانيد اين ويژگي را در مردم اين شهر مشاهده كنيد، زيرا هنگامي كه سوالي از آنها بپرسيد با مهرباني جواب شما را خواهند داد و به طور كامل شما را راهنمايي مي‌كنند. گارسون هاي رستورانهاي بارسلونا نيز بسيار خوش برخورد و با حوصله بوده و به هيچ عنوان انتظار انعام از شما ندارند همچنين وجود بچه ها در رستوران هاي اين شهر بر عكس ديگر شهرهاي اروپايي در تمامي ساعات روز بسيار عادي مي باشد.

[caption id="attachment_1088" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم بارسلونا فرهنگ مردم بارسلونا[/caption]

تاريخچه فرهنگ مردم بارسلونا

بارسلونا بزرگترين پايتخت جامعه مستقل كاتالونياي اسپانيا بوده و دومين شهر بزرگ اسپانيا نيز به شمار مي رود. در بارسلونا شما با يكي از پرطرفدارترين نوآوران ترين و غير معمول ترين هنرها و سبك زندگي آشنا خواهيد شد به طوري كه اين فرهنگ مردم بارسلونا از پانصد سال پيش تغيير به خصوصي نكرده است. گرچه مدرن بودن بارسلونا بر همه افراد آشكار است اما پويايي فرهنگ گذشته هنوز هم در ميان مردم اين شهر ديده مي‌شود. هويت فرهنگي بارسلونا كه در حال حاضر بسيار زبانزد است از گذشته دور با مردم اين شهر عجين شده است و اين مردم آن را تا كنون حفظ كرده اند. وجود رشد صنعتي در بارسلونا موجب تعداد زيادي از مهاجران به اين شهر شد كه با وجود تعداد زيادي مهاجران فرهنگ مردم بارسلونا هيچگونه تغييري نكرده است بلكه اين فرهنگ در مهاجران نيز تاثيرگذار بوده و آنها با اين فرهنگ خو گرفته اند.

[caption id="attachment_1089" align="aligncenter" width="800"]تاريخچه فرهنگ مردم بارسلونا تاريخچه فرهنگ مردم بارسلونا[/caption]

فرهنگ مردم بارسلونا از نظر پوشش

يكي از مهمترين مواردي كه موجب مشهوريت و معروفيت شهر بارسلونا شده است مدرن بودن و پوشش خاص مردم اين شهر مي باشد به صورتي كه احساسات كاتالان‌ به زيبايي و پوشش مناسب به يك سبك منحصر به فرد تبديل شده است و در سراسر بارسلونا مشهود مي‌باشد. مشاهده مي‌شود كه در حال حاضر بسياري از برندهاي معروف جهان در اين شهر وجود داشته كه به طور قطع اين امر نشان دهنده غني بودن فرهنگ مردم بارسلونا در پوشش و زيبايي مي باشد. مرتب و منظم بودن از جمله مواردي است كه بسيار مورد اهميت مردم بارسلونا قرار گرفته و اينكه هر پوشش مناسبي در مكان خاصي بايد رعايت شود، مثلاً استفاده از كت و شلوار و كراوات در محل كار از جمله موارد مهم به حساب مي آيد و استفاده از لباس هاي مارك دار و زيبا در مجلس نيز مورد اهميت مي باشد.

[caption id="attachment_1090" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم بارسلونا از نظر پوشش فرهنگ مردم بارسلونا از نظر پوشش[/caption]

فرهنگ مردم بارسلونا در مورد آثار اين شهر

همانطور كه گفته شد بارسلونا جزو شهرهاي اروپايي بوده كه سالانه مقصد گردشگران و توريست هاي متعددي مي باشد با اين حال اگر مردم اين كشور در مورد آثار گردشگري و تاريخي اين شهر فرهنگ درستي نداشته باشند به طور حتم بعد از چندين سال اين آثار تاريخي به ويرانه‌اي تبديل خواهد شد؛ اما احساسات اين مردم و غني بودن فرهنگ مردم بارسلونا در مورد آثار گردشگري و ديدني اين شهر موجب شده است كه تاكنون تعداد زيادي از اين مناطق بازسازي شده و به بهترين نحو از آن نگهداري شود. اين عوامل موجب شده است  اين شهر بزرگ بين المللي به يكي از جاذبه هاي متمايز مديترانه تبديل شده و طراحي هاي مدرن و مطابق مد روز در اين شهر از ديگر موارد در فرهنگ مردم بارسلونا مي باشد.

[caption id="attachment_1091" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم بارسلونا در مورد آثار اين شهر فرهنگ مردم بارسلونا در مورد آثار اين شهر[/caption]

نكات كلي در مورد فرهنگ مردم بارسلونا

به طور عمومي رفتار مردم بارسلونا بسيار دوستانه، غير تهاجمي، آرام و سخاوتمندانه است. اين مردم بيشتر به حفظ روابط پايدار تمايل داشته و مي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه در هنگام سفر به بارسلونا مردم اين شهر به راحتي به شما كمك كنند. شهر بارسلونا يكي از مهمترين شهرهاي اروپايي بوده كه مردمان در مورد مسائل روزمره مثل دير رسيدن به سر كار به هيچ عنوان استرس نداشته و در مقايسه با ديگر اروپايي ها بسيار اهل خوش گذراني مي باشند و به طور كلي ميتوان گفت زندگي به دور از مشغله اي را مي‌گذرانند. از جمله ديگر نكات درمورد فرهنگ مردم بارسلونا اين است كه آنها اهل چرت بعد از ظهر بوده و صبح زود بيدار نمي شود. همچنين قبل از ساعت ۹ صبح خيابان ها خلوت بوده و خيلي از مغازه ها بين ۳ تا ۵ بعدازظهر تعطيل هستند و در رستوران هاي اين شهر نيز از ۸ شب زودتر شام سرو نمي شود.

[caption id="attachment_1092" align="aligncenter" width="800"]نكات كلي در مورد فرهنگ مردم بارسلونا نكات كلي در مورد فرهنگ مردم بارسلونا[/caption]

احترام به زبان يكي از موارد مهم در فرهنگ مردم بارسلونا

يكي ديگر از موارد مهم در فرهنگ مردم بارسلونا كه بسيار مورد اهميت است، احترام به زبان مردم اين كشور و اين شهر مي باشد؛ به طوري كه لازم است اگر قصد سفر به اين شهر را داريد كمي اسپانيايي ياد گرفته تا بتوانيد به قول معروف گليم خود را از آب بكشيد زيرا آنها معتقدند هنگامي كه مثلا به انگلستان سفر مي كنند مجبورند انگليسي صحبت كنند و بالعكس در صورتي كه يك انگليسي به بارسلونا سفر كند بايد اين رابطه معكوس شده و فرد به زبان اسپانيايي صحبت نمايد. همچنين توجه داشته باشيد كه مردم اين شهر در هنگام صحبت كردند عادت به ارتباط چشمي دارند كه اين امر در فرهنگ مردم بارسلونا بسيار طبيعي به شمار مي آيد.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.