یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

اقتصاد بارسلونا

ويزاي اسپانيا

اقتصاد بارسلونا

۷ بازديد

اقتصاد بارسلونا

امروزه با توجه به گسترش جوامع انساني و به تبع آن نيازها و احتياجات فرارواني كه صنعت براي رشد و توسعه به آن نياز دارد و با توجه به رقابت تنگاتنگ و سنگيني كه بين شهر ها و دولت ها وجود دارد اقتصاد بارسلونا دستخوش تغييرات فراواني شده است. به طوري كه دولت بارسلونا را بر آن داشته تا از حداكثر ظرفيت موجود براي ارتقاي اقتصاد بارسلونا استفاده نمايد كه اين امر گاها لطمات فراواني را به ظرفيت هاي موجود وارد مي كند كه در بعضي موارد غير قابل جبران مي باشد.

شهر بارسلونا

شهر بارسلونا يكي از زيباترين و پرجمعيت ترين شهر ايالت كاتالونيا است و پس از مادريد پرجمعيت ترين شهر اسپانيا مي باشد. بارسلونا از نظر جغرافيايي واقع در شمال شرقي جزيره ايبري در واقع در درياي مديترانه قرار دارد كه از مهم ترين مزاياي اين شهر به شمار مي رود كه بيشتر اقتصاد بارسلونا از اين راه تامين مي شود. در واقع موقعيت ساحلي آن بر اهميت اين شهر بزرگ افزوده است. لازم به ذكر است كه نام واقعي آن بارسلون است ولي به تبعيت از آن كه بزرگترين و بهترين تيم فوتبال دنيا در آن قرار دارد به نام بارسلونا شناخته مي شود.

[caption id="attachment_1051" align="aligncenter" width="800"]اقتصاد بارسلونا اقتصاد بارسلونا[/caption]

درباره اقتصاد بارسلونا

اقتصاد بارسلونا به عوامل مختلفي وابسته است و با توجه به جايگاه ويژه اي كه شهر بارسلونا دارد از جمله اين عوامل مي توان به  موارد زير اشاره كرد:

  • جايگاه بندري و ساحلي آن كه توقفگاه هزاران كشتي و لنج است.
  • طبيعت بكر آن كه سالانه باعث جذب هزاران گردشگر از سراسر نقاط جهان مي شود.
  • صنايع و معدن فراوان
  • از همه مهمتر اينكه اين شهر بعنوان پايگاه ورزش فوتبال جهان شناخته مي شود و سالانه ميلياردها دلار از اين طريق كسب درآمد مي كند.

از عوامل مهمي كه اقتصاد بارسلونا را تامين مي كنند مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

بنادر بارسلونا

بارسلونا يكي از شهرهاي بندري كشور اسپانيا مي باشد. در اين شهر روزانه صد ها كشتي لنگر انداخته و به داد و ستد مي پردازند. كشورهاي نظير انگلستان و مصر از مهم ترين كشورهايي هستند كه به اين شهر سفر كرده و تجارت مي كنند. مي توان گفت كه اقتصاد بارسلونا بيشتر موفقيت خود را بر داشتن بنادر وسيع و پر رونق خود مديون است. همين بنادر از مهم ترين عوامل در پيشرفت اقتصاد بارسلونا در زمان گذشته بوده و هم چنان نيز نقش اصلي را در رشد اقتصاد بارسلونا دارد.

ورزش بارسلونا

ورزش بارسلونا در اقتصاد بارسلونا جايگاه ويژه اي دارد به طوري كه شهر بارسلونا سال هاي متمادي ميزبان مسابقات بين المللي در رشته هاي مختلف ورزشي بوده است. از جمله مهمترين ورزش هايي كه در اين شهر انجام مي‌شود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • بسكتبال (معروف به يورو بسكت)
  • فوتبال كه از مهمترين و شاخص ترين ورزشهاي شهر بارسلون مي باشد به طوري كه اين شهر را با فوتبال معروف بارسلونا مي شناسند.
  • شنا (با توجه به اينكه شهر بارسلونا شهر ساحلي و چسبيده به درياي مديترانه مي باشد دولت اسپانيا با احداث محل هاي ويژه اي حداكثر استفاده را از اقيانوس مديترانه مي‌برد)
  • مسابقات اتومبيل راني با توجه به وسعت زياد و طبيعت بكر بارسلونا و زيرساخت هايي كه دولت بارسلون ايجاد كرده اين شهر سالانه ميزبان مسابقات اتومبيل راني از سراسر نقاط جهان مي باشد.

با توجه به آنچه كه گفته شد ورزش بارسلونا  نقش بسزايي در اقتصاد بارسلونا دارد.

[caption id="attachment_1052" align="aligncenter" width="800"]ورزش بارسلونا ورزش بارسلونا[/caption]

صنايع بارسلونا

 صنعت در بارسلونا ازقديم الايام جايگاه ويژه‌اي داشته است به طوري كه زماني كه اروپا شروع به صنعتي شدن كرد، اولين شهر اروپايي كه آغاز به صنعتي شدن كرد، بارسلونا بود. از جمله صنايع مهم بارسلونا توليد الياف بافتني دستگاه‌هاي صنعت نساجي در عهد رنسانس بوده و اكنون نيز علاوه بر  نساجي، صنعت هايي كه در اين شهر بسط و گسترش يافته است مي توان به صنايع شيميايي، چاپ، داروسازي، صنايع الكترونيكي، صنايع مخابراتي، صنعت كشتي سازي، حمل و نقل و غيره اشاره كرد كه هر كدام نقش بسزايي در اقتصاد بارسلونا دارندو وجود تنوع گسترده در صنايع، بارسلونا را تبديل به يك شهر بزرگ صنعتي نه تنها در اروپا بلكه در سراسر دنيا كرده است. صنايع بارسلونا از مهم ترين عواملي است كه اقتصاد بارسلونا را تامين مي كند.

[caption id="attachment_1053" align="aligncenter" width="800"]صنايع بارسلونا صنايع بارسلونا[/caption]

جاذبه هاي گردشگري شهر بارسلونا

 يكي ديگر از عواملي كه در اقتصاد بارسلونا تاثيرگذار است، جاذبه هاي گردشگري است كه سالانه هزاران گردشگر و توريست را به اين شهر جذب مي‌كند. از مهمترين جاذبه هاي گردشگري شهر بارسلونا مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:

  • پارك هاي ساحلي شهر بارسلونا: حدود ۷۰ پارك ساحلي جذاب و متنوع دارد
  • تئاتر بارسلونا: يكي ديگر از شاخص هاي هنر شهر بارسلونا تئاتر اين شهر مي باشد. دل لي سئو از بزرگترين سالن هاي تئاتر اسپانياست كه در شهر بارسلونا قرار دارد. تئاتر ليور، پالود لا موزيك، موزه تئاتر ملي كاتالونيا و ...
  • بارسلونا در عرصه موسيقي به ويژه سمفونيك تبحر خاصي در جهان دارد
  • موزه ملي هنر موزه فاندراسيو، موزه پيكاسو، موزه انتو نيو تاپيسي از جمله مهمترين موزه هاي موجود در شهر بارسلونا مي باشد كه گردشگران بي شماري را به خود جذب مي كند.
  • از مهمترين ديدني هاي بارسلونا كه اقتصاد بارسلونا را تحت تاثير خود قرار داده مي توان موارد پارك گوئل، كليساي ساگرادا، كازا ميلا و... را نيز افزود.
[caption id="attachment_1054" align="aligncenter" width="800"]جاذبه هاي گردشگري شهر بارسلونا جاذبه هاي گردشگري شهر بارسلونا[/caption]

كشاورزي در بارسلونا

از ديگر مواردي كه اقتصاد ساكنان بارسلونا را تامين مي كند، كشاورزي بارسلونا مي باشد. با توجه به موقعيت ويژه جغرافيايي بارسلونا و زمين هاي حاصل خيز و كشاورزي مدرنيته و صنعتي امروزه كشاورزي نقش به سزايي در رشد و پيشرفت شهر بارسلونا دارد. كشاورزي بارسلونا به دو طريق ديمي و آبي صورت مي‌گيرد. با توجه به دسترسي آسان به آب درياي مديترانه و باران هاي فراواني كه در اين منطقه مي بارد، آب فراواني در بارسلونا يافت مي شود كه كشاورزي اين شهر را تحت تاثير خود قرار داده است.

صادرات محصولات كشاورزي ميلياردها دلار به اقتصاد بارسلونا كمك مي كند. با توجه به موقعيت ويژه اي كه شهر بارسلونا دارد، محصولات خاصي نيز در اين منطقه جغرافيايي به عمل مي آيد. از مهمترين محصولاتي كه در اين شهر به عمل مي آيد مي توان به محصولات خشكبار و محصولات ديگري همچون انگور، پنبه، چغندر قند، سيب زميني، حبوبات، زيتون، انبه، توت فرنگي، علوفه دام و زعفران اشاره كرد.

[caption id="attachment_1055" align="aligncenter" width="800"]كشاورزي در بارسلونا كشاورزي در بارسلونا[/caption]

اين مقاله در مورد عوامل موثر بر اقتصاد بارسلونا مي باشد كه اميدواريم مورد پسند واقع شده باشد. 

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.