یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

جمعيت بارسلونا

ويزاي اسپانيا

جمعيت بارسلونا

۸ بازديد

جمعيت بارسلونا

بارسلونا يكي از كشورهاي اسپانيايي است كه از جمله مهمترين بنادر اروپا در درياي مديترانه به شمار مي رود. جمعيت بارسلونا موجب شده است كه اين كشور به دومين شهر پرجمعيت در اسپانيا تبديل شود. اين شهر داراي آثار ديدني و موزه هاي متعددي است كه هر ساله گردشگران زيادي به آن سفر مي كنند و از اين اماكن ديدن مي كنند، كه با اين وجود اگر قصد سفر به بارسلونا و يا اقامت دائم در اين شهر را داريد اطلاع از جمعيت اين شهر مي‌تواند از نكات حائز اهميت باشد.

شهر بارسلونا

شهر بارسلونا پرجمعيت ترين شهر و پايتخت بخش هاي خودمختار اسپانيا است و پس از مادريد پر جمعيت ترين شهر اسپانيا و مهمترين بندر اين كشور به شمار مي رود. جمعيت بارسلونا ۱,۶۲۱,۵۳۷ نفر است كه حدود 5.000.000 نفر از آنها در منطقه شهري بارسلونا زندگي مي كنند. همچنين شهرستان هاي اطراف اين شهر موجب شده است كه جمعيت اين شهر به حدود 3.000.000 نفر برسد و اين شهر ششمين شهر پرجمعيت اتحاديه اروپا و بزرگترين  كلان شهر اروپا در امتداد درياي مديترانه به شمار آيد. با توجه به محبوبيت اين شهر در ميان شهرهاي اروپايي و مناطق مهم گردشگري بارسلونا، جمعيت اين شهر در اكثر ماه هاي سال بسيار زياد است و اين شهر مملو از گردشگران و توريست ها مي باشد.

[caption id="attachment_1043" align="aligncenter" width="800"]جمعيت بارسلونا جمعيت بارسلونا[/caption]

تراكم جمعيت اين شهر

بزرگترين شهر واقع شده در منطقه درياي مديترانه كه از جمله مهمترين شهرهاي اروپايي نيز به شمار مي رود، داراي تراكم جمعيت بالاي 16.000 نفر در هر كيلومتر مربع مي‌باشد كه اين امر موجب شده است بارسلونا از جمله شهرهاي پرجمعيت اروپا به شمار آيد و تقريبا مي‌توان گفت شهري شلوغ و پر رفت و آمد محسوب مي شود. توجه داشته باشيد كه پرجمعيت ترين شهرستان بارسلونا كه شهر Eixample است تراكم جمعيت بسيار بالايي دارد به طوري كه در هر كيلومتر مربع اين شهر جمعيتي حدود 36.000 نفر زندگي مي كنند. محله la sagrada famili  نيز جزو محله هاي شلوغ بارسلونا مي‌باشد كه در جمعيت اين شهر تاثير زيادي داشته زيرا تراكم جمعيت آن 50.000 نفر در هر كيلومتر مربع مي باشد.

[caption id="attachment_1044" align="aligncenter" width="800"]تراكم جمعيت اين شهر تراكم جمعيت اين شهر[/caption]

جمعيت اين شهر در سال 2018

همانطور كه گفته شد بارسلونا دومين شهر پرجمعيت اسپانيا مي باشد كه در سال 2018 جمعيت ساكنان اين شهر در محدوده اداري 1.600.000 برآورد شده است. جمعيت اين شهر با احتساب شهرستان هاي اطراف 3.000.000 نفر مي باشد كه اين امر موجب شده است اين شهر در اتحاديه اروپا پس از پاريس, لندن، روهر، مادريد و ميلان ششمين شهر پرجمعيت به شمار آيد‌. برآورد شده است كه بيش از 5.000.000 نفر در منطقه شهري بارسلونا زندگي مي كنند و بقيه جمعيت بارسلونا در شهرستان ها و بخش هاي روستايي اين منطقه ساكن هستند. هر چند در سال هاي گذشته جمعيت اين شهر با رشد چشمگيري روبرو بوده است اما اكنون در چند سال اخير اين رشد جمعيت متوقف شده است.

[caption id="attachment_1045" align="aligncenter" width="800"]جمعيت اين شهر در سال 2018 جمعيت اين شهر در سال 2018[/caption]

جمعيت اتباع خارجي بارسلونا

بارسلونا يكي از زيباترين و مهمترين شهرهاي اروپايي به شمار مي رود كه داراي اماكن گردشگري و توريستي بسيار متعددي مي باشد. همچنين شرايط اقتصادي بسيار مناسب در شهر بارسلونا موجب رشد جمعيت اين شهر در سال هاي گذشته شده است به طوري كه افراد زيادي به عنوان محصل و دانشجو به اين شهر سفر كرده اند و اقامت دائم بارسلونا را گرفته اند، زيرا شرايط تحصيلي در اين شهر بسيار مناسب مي باشد. از طرفي افراد زيادي نيز براي كار و تجارت به اين شهر سفر كرده اند زيرا مانند تحصيل، تجارت نيز در بارسلونا رشد بي‌نظيري دارد و شرايط زندگي در اين شهر نيز به نحوه احسن مي‌باشد.

اين عوامل موجب رشد جمعيت بارسلونا و هجوم اتباع خارجي به بارسلونا شده است به طوري كه آمار نشان مي دهد تقريبا 24 درصد جمعيت اين شهر از ديگر مناطق اسپانيا به شهر بارسلونا آمده اند و بيش از 17 درصد ساكنان و جمعيت اين شهر از ساير كشورها در اين شهر ساكن شده اند. آمار نشان مي دهد كه در سال 2001 ميزان قابل توجهي از مردم سراسر دنيا كه حدود 4 درصد بوده اند به اين شهر سفر كرده اند كه در اين بين بيشترين ميزان مهاجران به بارسلونا از كشورهاي ايتاليا، چين، مراكش، پاكستان، اكوادور و بوليوي مي باشد.

همچنين توجه داشته باشيد كه جمعيت يهوديان بارسلونا حدود 3500 نفر است كه اين آمار نشان دهنده اين است كه بزرگترين جامعه يهوديان اسپانيا را بارسلونا تشكيل داده است و اديان ديگر به مقدار ناچيزي در اين شهر زندگي مي كنند كه در اين بين مسيحيان بعد از يهوديان بيشترين رقم را به خود اختصاص داده اند.

[caption id="attachment_1046" align="aligncenter" width="800"]جمعيت اتباع خارجي بارسلونا جمعيت اتباع خارجي بارسلونا[/caption]

رشد جمعيت در بارسلونا

پس از انقلاب صنعتي در شهر بارسلونا در قرن نوزدهم اين كشور به يكي از كشورهاي با اهميت اروپايي تبديل شد كه اين امر موجب شده است در اين قرون افراد زيادي به بارسلونا سفر كنند كه در نتيجه شاهد رشد چشمگير جمعيت بارسلونا بوده ايم. همچنين زاد و ولد در اين زمان نيز موجب رشد جمعيت اين شهر شده است. اما لازم است بدانيد كه جمعيت اين شهر در چند سال آينده نسبتا پايدار باقي خواهد ماند زيرا اين شهر اكنون بسيار پر جمعيت است و به طور چشمگيري از زاد و ولد و مهاجرت به اين شهر كاسته شده است كه اين موارد مهمترين عوامل ثبات رشد جمعيتي در بارسلونا مي باشد.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.