یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

فرهنگ مردم مادريد

ويزاي اسپانيا

فرهنگ مردم مادريد

۸ بازديد

فرهنگ مردم مادريد

شايد شما هم از افرادي هستيد كه قصد داريد به كشور اسپانيا و شهر مادريد، به صورت تفريحي يا براي مهاجرت سفر كنيد يا حتي ممكن است فقط بخواهيد اطلاعاتي در مورد فرهنگ مردم مادريد و آداب و رسوم اين شهر زيبا بدست آورديد. امروز مي خواهيم شما را با فرهنگ مردم مادريد آشنا كنيم. از جشن ها و پوشش گرفته، تا آشپزي و غذاهاي لذيذي كه در شهر مادريد وجود دارد.

شهر مادريد يكي از بزرگترين شهر هاي كشور اسپانيا مي باشد كه پايتخت آن نيز محسوب مي شود. كشور اسپانيا از جمله كشور هايي است كه داراي فرهنگ غني و رسوم مختلف مي باشد و جاذبه هاي گردشگري فراواني دارد.

جشن هايي كه در فرهنگ مردم مادريد شاهد آن خواهيد بود

جشن هايي كه در فرهنگ مردم مادريد وجود دارد در زندگي مردمان آنجا بسيار نقش دارد. در اين شهر سالانه بالغ بر سه هزار جشن برگزار مي شود كه رقم بالايي است. در واقع مردمان مادريد، انسان هايي شاد هستند و اين جشن ها را  هميشه برگزار كرده و به آن عادت كرده اند. جالب اينجاست كه حتي روستاها نيز جشن ها را براي خود به شكل هاي مختلف برگزار مي كنند. جشن ها در روستا ها اينگونه است كه ساكنين روستا، با اسب يا به وسيله كالسكه، جهت زيارت به سمت معابد حركت مي كنند. مردمان اين شهر از پيوستن مهمانان خارجي به آن ها در جشن هايي كه برگزار مي كنند، استقبال مي كنند.

جشنواره هايي كه در فرهنگ مردم مادريد وجود دارد

در ماه فوريه، اولين جشني كه انجام مي شود، جشن Martes است كه از جشن هاي ملي مي باشد. يكي از جشنواره هاي معروفي كه در فرهنگ مردم مادريد وجود دارد، جشنواره هفته مقدس است كه توريست هاي فراواني را جذب مي كند. جشنواره هاي معروف ديگري نيز وجود دارند مانند : جشن ورود مريم مقدس به بهشت، جشنواره حمايت كننده مقدس و جشن corpus در اين ميان جشنواره هاي محلي نيز برگزار مي شود كه از آن ها مي توان به جشن هاي رها شدن از خشكسالي، سلامتي ماهيگير و برداشت محصول، اشاره كرد.

[caption id="attachment_931" align="aligncenter" width="800"]جشنواره هايي كه در فرهنگ مردم مادريد وجود دارد جشنواره هايي كه در فرهنگ مردم مادريد وجود دارد[/caption]

گاو بازي در مادريد و نقش آن در فرهنگ مردم مادريد

يكي از رسومي كه در فرهنگ مردم مادريد از محبوبيت بالايي برخودار مي باشد، گاوبازي است. اين رسم توسط يوناني ها وارد اسپانيا شده و با توجه به مراحلي كه تاكنون براي تكامل آن صورت گرفته، با تاريخ اين كشور عجين شده و از مراسمات مشهور اسپانيا به شمار مي آيد. در ابتدا گاو بازي به اين شكل بوده كه افراد با سوار شدن بر گاوها به مبارزه با يكديگر مي پرداختند كه بعد ها با گذر زمان و تحولاتي كه در آن رخ داد، گاو ها، رو در رو با انسان ها مبارزه مي كنند.

[caption id="attachment_927" align="aligncenter" width="800"]گاو بازي در مادريد و نقش آن در فرهنگ مردم مادريد گاو بازي در مادريد و نقش آن در فرهنگ مردم مادريد[/caption]

فرهنگ مردم مادريد و برگزاري جشن گوجه فرنگي

يكي از جالب ترين جشن هايي كه در فرهنگ مردم مادريد وجود دارد، جشن گوجه فرنگي است كه طرفداران زيادي دارد. مردم در يك منطقه جمع مي شوند و با پرتاب صدها تن گوجه فرنگي به سمت يكديگر، جشن را شروع كرده و از آن لذت مي برند. اين جشن هر ساله در آخرين چهارشنبه ماه آگوست برگزار مي شود. قطعا شركت در اين جشن يك تجربه به ياد ماندني است.

[caption id="attachment_929" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم مادريد و برگزاري جشن گوجه فرنگي فرهنگ مردم مادريد و برگزاري جشن گوجه فرنگي[/caption]

ورزش فوتبال در فرهنگ مردم مادريد

طبيعي است كه فوتبال رويداد مهمي براي مردمان مادريد باشد چون ورزش ملي آن ها محسوب مي شود. طرفداران فوتبال در شهر مادريد جزء با تعصب ترين طرفداران فوتبال هستند. ليگ اسپانيا در رديف پربيننده ترين و معتبر ترين ليگ هاي جهان قرار مي گيرد. تيم فوتبال رئال مادريد نيز يكي از بزرگترين تيم هاي فوتبال جهان است كه در شهر مادريد قرار دارد و طرفداران فراواني در سراسر جهان دارد.

[caption id="attachment_928" align="aligncenter" width="800"]ورزش فوتبال در فرهنگ مردم مادريد ورزش فوتبال در فرهنگ مردم مادريد[/caption]

گذر زمان و تاثير آن بر پوشش و فرهنگ مردم مادريد

بدون شك تاريخ و فرهنگ غني اسپانيا بر پوشش مردمان آن موثر بوده است. بانوان در شهر مادريد از لباس فلامنكو كه لباسي با تزئينات فراوان است استفاده مي كنند در  حالي كه لباس سنتي مردان در فرهنگ مردم مادريد، شلوار مشكي چسبناك، كلاهي لبه دار و ژاكت كوتاه مي باشد. البته در فرهنگ فعلي از اين پوشش فقط در مراسمات و جشن هايي كه برگزار مي گردد، استفاده مي كنند. حتي گفته مي شود كه مردمان اسپانيا ترجيح مي دهند لباس هاي سنتي را به جاي لباس هاي فعلي بپوشند اين در حالي است كه آن ها براي انتخاب هر نوع پوششي آزاد هستند.

[caption id="attachment_932" align="aligncenter" width="800"]گذر زمان و تاثير آن بر پوشش و فرهنگ مردم مادريد گذر زمان و تاثير آن بر پوشش و فرهنگ مردم مادريد[/caption]

آشپزي در فرهنگ مردم مادريد

غذا هاي اسپانيايي انقدر مشهور هستند كه در ايران نيز مصرف مي شوند و شناخته شده مي باشند. اگر به غذا ها در شهر مادريد دقت كنيد شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهي، سبزي ها و ادويه ها مي شوند. غذا هايي كه در شهر مادريد مي توانيد ميل كنيد از خوشمزه ترين غذا هاي جهان هستند. يكي از غذا هاي مشهور مادريد كه محبوبيت خاصي دارد و در تهيه آن از برنج استفاده مي شود، پائولا نام دارد. خمير برشته و شكلات داغ از دسر هاي معروف اسپانيا هستند. حتي اگر قصد مسافرت به كشور اسپانيا و شهر مادريد را نداريد، حتما از دستور پخت غذا هاي اسپانيايي استفاده كنيد و  غذاهاي اسپانيايي را حتما امتحان كنيد به دليل اينكه واقعا خوشمزه هستند.

[caption id="attachment_930" align="aligncenter" width="800"]آشپزي در فرهنگ مردم مادريد آشپزي در فرهنگ مردم مادريد[/caption]

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.