یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

جاذبه هاي ديدني ايبيزا

۸ بازديد

جاذبه هاي ديدني ايبيزا

اگر تصميم گرفته ايد كشور اسپانيا را براي سفر خود انتخاب كنيد و به جزاير ايبيزا در اين كشور برويد، اما هنوز با جاذبه هاي ديدني ايبيزا آشنايي چنداني نداريد، نگران نباشيد. ما در اين مقاله مي خواهيم شما را با مشهورترين جاذبه هاي ديدني ايبيزا آشنا كنيم. پس با ما همچنان همراه باشيد.

آشنايي با جزيره ايبيزا

جزيره ايبيزا يكي از زيباترين مناطق در كشور اسپانيا است كه در بخش جنوب شرقي اين كشور واقع شده و داراي آب و هواي مديترانه اي مي باشد. اين جزيره به جزيره سفيد نيز مشهور است و در فصل تابستان بيشترين گردشگر را پذيراست. جاذبه هاي ديدني ايبيزا بسيار زياد هستند و افراد زيادي همه ساله براي تفريح و لذت بردن از سواحل زيباي اين جزيره ديدني به ايبيزا سفر مي كنند. ايبيزا جز مجموعه جزاير بالئارس است و در اطراف آن جزاير زيبا و متعددي قرار دارند. بهترين زمان سفر به ايبيزا از نظر آب و هوا فصول گرم سال يعني بهار و تابستان است. مخصوصا فصل تابستان كه زمان سفر به اروپا نيز مي باشد. البته اگر مي خواهيد تا حدودي در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيد، مي توانيد سفر خود را به فصل هاي بهار و پاييز نيز موكول كنيد. اما زمستان براي سفر به چنين جزيره اي در اروپا، شايد زمان مناسبي نباشد. البته اگر فردي هستيد كه از شلوغي خوشتان نمي آيد، زمستان نيز مي تواند فصل زيبايي براي سفر به ايبيزا باشد.

[caption id="attachment_814" align="aligncenter" width="780"]آشنايي با جزيره ايبيزا آشنايي با جزيره ايبيزا[/caption]

جاذبه هاي ديدني ايبيزا

در اين بخش قصد داريم شما را به طور مختصر با تعدادي از جاذبه هاي ديدني ايبيزا آشنا كنيم. ايبيزا نيز با اين كه خود يكي از مناطق گردشگري كشور اسپانيا محسوب مي شود، اما خود به تنهايي چندين جاذبه ديدني بسياري را در خود جاي داده است. جاذبه هاي ديدني ايبيزا بسيار زياد هستند و شايد به همين خاطر است كه اين منطقه به عنوان مجموعه گردشگري ايبيزا شناخته شده است. به هر حال اگر بخواهيم شما را با تعدادي از جاذبه هاي ديدني ايبيزا آشنا كنيم، بايد عرض كنيم كه جاذبه هاي ديدني ايبيزا شامل پارك ملي سس سالينز، شهر زير آب رفته آتلانتيس، بازار هيپي، مجموعه تفريحات آبي، سواحل زيبا، بندر ايبيزا، منطقه دالت ويلا، غار هاي كان ماركا، جزاير Portinatx و Ev Verda و ... اشاره كرد. اما در ادامه بيشتر درباره هر يك از جاذبه هاي ديدني ايبيزا صحبت خواهيم كرد.

تفريحات آبي در ايبيزا

سواحل آبي ايبيزا آنقدر زيبا هستند كه هر كسي را وسوسه مي كند كه تني به آب زده و لحظاتي را به خوشگذراني در سواحل و آب هاي اين جزيره زيبا سپري كند. تفريحات آبي اين منطقه جز جاذبه هاي ديدني ايبيزا نيز محسوب مي شوند. معمول ترين تفريحي كه بدون هزينه خاصي مي توان آن را انجام داد، شنا كردن در نواحي كم عمق آب هاي ايبيزا است. همچنين شما مي توانيد سوار جت اسكي يا كاياك شويد و از آب هاي ايبيزا لذت ببريد. از ديگر جاذبه هاي ديدني ايبيزا مي توان به ماهيگيري در آب هاي ايبيزا، اسنوركلينگ، ويك بوردينگ، ويندسرفينگ، پاراسيلينگ و ... اشاره كرد. آب هاي ايبيزا بسيار كم عمق هستند و شما با خيال راحت مي توانيد با خانواده تان در آب هاي ايبيزا خوش بگذرانيد. اگر مي خواهيد با زندگي جانوران زير آب هم آشنا شويد، مي توانيد از قايق هايي كه كف آن ها شيشه است، استفاده كنيد؛ با سوار شدن بر اين قايق ها همه چيز براي شما از نزديك قابل لمس است.

[caption id="attachment_815" align="aligncenter" width="780"]تفريحات آبي در ايبيزا تفريحات آبي در ايبيزا[/caption]

پارك ملي سس سالينز

پارك ملي سس سالينز يكي ديگر از جاذبه هاي ديدني ايبيزا است. اين پارك يكي از مناطق حفاظت شده در جنوب ايبيزا است كه بين ايبيزا و يك منطقه ديگر قرار گرفته است. اهميت اين پارك بدان جهت است كه به خاطر آب و هواي بسيار مطلوب داراي تنوع زيستي و جانوري و البته گياهي بسيار زيادي مي باشد. بازديد از اين منطقه براي عموم امكان پذير است و شما مي توانيد از بخش هاي تعيين شده ديدن كنيد و لذت ببريد. پارك ملي سس سالينز از جمله جاذبه هاي ديدني ايبيزا است كه توصيه مي كنيم حتما از آن ديدن كنيد و از سواحل بكر و طبيعت جذاب آن لذت ببريد.

[caption id="attachment_816" align="aligncenter" width="780"]پارك ملي سس سالينز پارك ملي سس سالينز[/caption]

آتلانتيس و شهر زير آب

يكي از جاذبه هاي ديدني ايبيزا كه شايد براي بسياري از افراد جالب و جذاب باشد، شهر زير آب رفته آتلانتيس است. آتلانتيس يكي از جاذبه هاي ديدني ايبيزا است كه در اولين نگاه توجه همگان را به خود جلب مي كند. حتما شما هم نام آتلانتيس را به عنوان يك شهر گمشده يا فرو رفته در آب شنيده ايد. البته اين حقايق درباره شهر آتلانتيس در ايبيزا صحيح نيست. آتلانتيس يكي از جاذبه هاي ديدني ايبيزا است كه در بين آب ها احاطه شده است و در گذشته به عنوان يك معدن از آن استفاده مي شد. با اين وجود آتلانتيس دست كمي از آتلانتيس افسانه اي ندارد و شما مي توانيد ساعات خوشي را در اين منطقه سپري كرده و از منظره هاي زيبايي كه در آتلانتيس خلق شده است، لذت ببريد.

[caption id="attachment_817" align="aligncenter" width="780"]آتلانتيس و شهر زير آب آتلانتيس و شهر زير آب[/caption]

بازار هيپي

اما بياييد برويم به سراغ معرفي يكي ديگر از جاذبه هاي ديدني ايبيزا كه ديدن آن براي هر گردشگري لازم است. بازار هيپي علاوه بر كارايي آن به عنوان يك بازار محلي، مي تواند جز جاذبه هاي ديدني ايبيزا نيز محسوب شود. شما علاوه بر خريد هاي معمول در يك سفر مي توانيد آثار و هنرهاي دستي هنرمندان را نيز خريداري كنيد و به عنوان سوغاتي به دوستانتان هديه كنيد. در گذشته افرادي كه براي زندگي به اين منطقه مي آمدند، براي گذران زندگي خود از هنرشان استفاده كرده و آثار هنري مي ساختند و آن ها را به گردشگران مي فروختند.

[caption id="attachment_818" align="aligncenter" width="780"]بازار هيپي بازار هيپي[/caption]

بندر و سواحل زيبا و ديدني در ايبيزا

شايد تصور شما اين باشد كه براي ديدن جاذبه هاي ديدني ايبيزا بايد حتما هزينه هاي بسياري را پرداخت كرد. اما اين را بدانيد كه جاذبه هاي ديدني ايبيزا تنها منحصر به اين نوع فضا ها نمي شود. بندر و سواحل بي نظير ايبيزا يكي از زيباترين جاذبه هاي ديدني ايبيزا هستند كه شما بدون هيچ هزينه اي مي توانيد از طبيعت آن لذت ببريد. ايبيزا در مجموع داراي 40 ساحل مختلف است و مشهورترين و پربازديدترين آن ها ساحل بنيراس مي باشد كه توجه بسياري از گردشگران را به خود جلب كرده و يكي از پربازديدترين جاذبه هاي ديدني ايبيزا نيز به شمار مي آيد.

[caption id="attachment_819" align="aligncenter" width="780"]بندر و سواحل زيبا و ديدني در ايبيزا بندر و سواحل زيبا و ديدني در ايبيزا[/caption]

بازديد از غارهاي كان ماركا

غارهاي كان ماركا از جمله اسرارآميز ترين جاذبه هاي ديدني ايبيزا هستند كه تماشا آن با خانواده بسيار توصيه مي شود. خوشبختانه پيمودن اين غار آنچنان سخت نيست و هر كسي توانايي ورود به آن را دارد. غارهاي كان ماركا در بخش شمالي شهر ايبيزا و در منطقه پورتو سن ميگل واقع شده اند. در داخل اين غار يك درياچه زير زميني وجود دارد كه جذابيت اين غار را چند برابر كرده است و آن را به يكي از جالب ترين جاذبه هاي ديدني ايبيزا بدل كرده است. در مواقعي كه نور به آب اين درياچه تابيده مي شود، مي توانيد رنگين كماني از نور را مشاهده كنيد كه بسيار رويايي و رمانتيك است.

[caption id="attachment_820" align="aligncenter" width="780"]بازديد از غارهاي كان ماركا بازديد از غارهاي كان ماركا[/caption]

منطقه دالت ويلا

دالت ويلا يك منطقه تاريخي و جز جاذبه هاي ديدني ايبيزا است كه قدمت بسيار زيادي نيز دارد. اهميت اين منطقه آنچنان بالا بوده است كه به عنوان يك منطقه حفاظت شده شناخته مي شود. اصلي ترين جاذبه گردشگري ايبيزا و دالت ويلا كليسايي به نام كليسا سانتا ماريا دي ايويسا است كه در بخش هاي مرتفع قسمت قديمي شهر ايبيزا قرار دارد و از بالاي آن مي توان تمام نقاط شهر را مشاهده كرد. در منطقه دالت ويلا يك قبرستان تاريخي نيز وجود دارد كه قدمت آن به چندين هزار سال نيز مي رسد. نام اين قبرستان نكروپوليس دس مولينز مي باشد. قسمت هاي مختلفي از بخش قديمي شهر ايبيزا براي بازديد عموم باز است و شما مي توانيد به راحتي از آن ها بازديد داشته باشيد. توجه داشته باشيد كه بيشتر بخش هاي دالت ويلا جز آثار جهاني يونسكو ثبت شده و از اهميت بسيار بالايي برخوردار مي باشد.

[caption id="attachment_821" align="aligncenter" width="780"]منطقه دالت ويلا منطقه دالت ويلا[/caption]

جزاير Portinatx و Ev Verda

اما در اين بخش مي خواهيم شما را با دو جزيره اطراف ايبيزا آشنا كنيم. اين جزاير به نام هاي Portinatx و Ev Verda مشهور هستند. جزيره Portinatx در بخش شمالي شهر ايبيزا واقع شده و داراي جنگل هاي بسيار زيبايي مي باشد. اين جزيره سواحل بسيار زيبا و بكري دارد و تمامي امكانات لازم براي گردشگران در آن ايجاد شده است. اگر مي خواهيد يك سفر خانوادگي را تجربه كنيد و از آفتاب گرفتن در سواحل دريا لذت ببريد، بهتر است به جزيره Portinatx سفر كنيد. اما دومين جزيره اي كه قصد معرفي آن را داريم جزيره Ev Verda است. اين جزيره براي گردشگران شناخته شده است. اين منطقه خالي از سكنه است و جذابيت هاي خاص خود را دارد. جالب است بدانيد Ev Verda در نزديكي مثلث برمودا قرار داشته و افسانه هاي مختلفي از آن به ميان آمده است. به هر حال تماشاي اين دو جزيره ديدني را به شما عزيزان پيشنهاد مي كنيم و اميدواريم از سفر خود به ايبيزا لذت كافي را ببريد.

[caption id="attachment_822" align="aligncenter" width="780"]جزاير Portinatx و Ev Verda جزاير Portinatx و Ev Verda[/caption]

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.