یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

آب و هواي ايبيزا

ويزاي اسپانيا

آب و هواي ايبيزا

۱۱ بازديد

آب و هواي ايبيزا

آب و هواي هر منطقه، از مهم ترين پارامتر هايي هستند كه در هنگام سفر به آن جا بايد مورد بررسي قرار گيرند. اگر عازم اسپانيا هستيد تا از جزيره ي ديدني ايبيزا ديدن نماييد، بايد از قبل سفر نسبت به آب و هواي ايبيزا اطلاع كسب كنيد. زيرا اين جزيره ي خارق العاده، امكان سفر در همه ي فصول را به شما نمي دهد. با اين مقاله همراه شويد و به يك شناخت كلي از آب و هواي ايبيزا دست يابيد.

جزيره خوش آب و هواي ايبيزا يكي از جزاير زيبا در سواحل جنوب شرقي اسپانيا است كه مقصد سفري گردشگران زيادي از سراسر دنيا مي باشد. اين جزيره كه با نام جزيره ي سفيد هم شناخته مي شود، به طول چهل و دو كيلومتر در امتداد اين سواحل امتداد يافته است.

در رابطه با آب و هواي ايبيزا بايد گفت تابستان هاي اين جزيره، نستاً گرم و معتدل هستند. دماي هوا در اين فصل اصولاً بين بيست تا سي درجه ي سانتي گراد است. دماي هوا در طول شب در ايبيزا نسبت به روز كاهش جزئي پيدا مي كند. ميانگين بلند مدت دماي هوا در طول شب در اين جزيره را حدود بيست و دو درجه سانتي گراد گزارش مي كنند. دماي هوا هيچگاه، با افزايش خيلي شديد رو به رو نمي شود و اثري از گرما هاي شديدي در اين جزيره ديده نمي شود. گرم ترين ماه سال در ايبيزا، آگوست با دماي مينيمم 8 و دماي ماكزيمم 30 درجه ي سانتي گراد شناخته مي شود. دماي هواي جزيره ايبيزا، در فصل بهار نيز مناسب مي باشد اما درجه حرارت هوا در طول روز و شب كمتر از فصل تابستان است. برودت هوا در فصل زمستان مانند بسياري از مناطق ديگر، بروز مي كند. معمولاً دماي هوا در جزيره ي ايبيزا در زمستان تا هشت درجه ي سانتي گراد نيز كاهش مي يابد. ماكزيمم درجه حرارتي كه به طور ميانگين در اين فصل گزارش مي شود تقريباً برابر پانزده درجه ي سانتي گراد خواهد بود. سردترين ماه سال در جزيره ايبيزا، ماه ژانويه با دماي مينيم 1/8 و دماي ماكزيمم 7/15 مي باشد. آب و هواي ايبيزا معمولاً در طول هر فصل ثابت است. دماي هواي سالانه ايبيزا را به طور ميانگين 18 درجه سانتي گراد بيان مي كنند.

[caption id="attachment_764" align="aligncenter" width="780"]آب و هواي ايبيزا آب و هواي ايبيزا[/caption]

بارش ها در جزيره ايبيزا

بارش كه دومين عامل در تعيين آب و هواي ايبيزا است بدين صورت مي باشد:

متوسط بارش ها در جزيره ايبيزا در طول سال بين 400 تا 450 ميليمتر است. براي تقريب بيش تر ذهن بايد اشاره شود كه بارش هاي كشور ما به طور متوسط به 250 ميليمتر در سال مي رسند. بنابراين اين جزيره، پر بارش تر از كشور ما مي باشد. تابستان ها صرفاً با بارش هاي كوتاه مدت و كم ارتفاع همراه هستند. زمستان ها نيز شدت بارش ها خيلي شديد نيست. در مجموع، بارش هاي ملايم از ويژگي هاي زمستان هاي اين جزيره است. ماه هاي نوامبر تا آوريل، ماه هاي پربارش در جزيره ايبيزا محسوب مي شوند.

[caption id="attachment_765" align="aligncenter" width="780"]بارش ها در جزيره ايبيزا بارش ها در جزيره ايبيزا[/caption]

در آب و هواي ايبيزا، شكل متداول بارش ها به چه صورت است؟

بارش ها در جزيره ايبيزا معمولاً به شكل باران مي باشند و برف خيلي كم تر ديده مي شود. گاهاً هر ده سال يكبار، اين جزيره، بارش برف را تجربه مي كند. البته منطقه كوهستاني نيز در اين جزيره وجود دارد كه طبيعتاً انتظار مي رود بارش برف بيشتري را نسبت به ديگر مناطق جزيره داشته باشد.

[caption id="attachment_766" align="aligncenter" width="780"]در آب و هواي ايبيزا در آب و هواي ايبيزا[/caption]

آب و هواي ايبيزا،​ آب و هوايي مناسب براي كشاورزي

آب و هواي مناسب ايبيزا و بارش هايي كه در طول ماه هاي مختلف رخ مي دهد زمينه مناسبي براي كشاورزي در اين جزيره را فراهم نموده است. به نحوي كه همزمان با بارش باران، زمين هاي كشاورزي سرسبز مي شوند. گندم و زيتون از محصولات متداولي هستند كه در آب و هواي ايبيزا رشد مي كنند. البته پوشش گياهي اين جزيره متنوع است و درختان كاج نيز به وفور در اين آب و هوا رشد مي كنند.

[caption id="attachment_767" align="aligncenter" width="780"]آب و هواي ايبيزا،​ آب و هوايي مناسب براي كشاورزي آب و هواي ايبيزا،​ آب و هوايي مناسب براي كشاورزي[/caption]

آب و هواي ايبيزا، تعيين كننده زمان سفر به اين جزيره

آب و هواي ايبيزا بهترين و به عبارتي مهم ترين فاكتور تعيين كننده براي زمان سفر به اين جزيره مي باشد. با توجه به شرايط اقليمي ايبيزا كه در بالا به آن اشاره شد، تابستان بهترين زمان سفر به آن جا خواهد بود. اعتدال هوا در اين فصل چنان است كه از هر لحظه بودن در اين جزيره لذت خواهيد برد. آب و هواي مطبوع جزيره ي ايبيزا در فصل تابستان به شما امكان بازديد از جاذبه هاي گردشگري مختلف آن مانند غار هاي كان ماركا كه يك جاذبه ي گردشگري بي نظير است را مي دهد. اگر در فصل سرد سال كه آب و هواي ايبيزا سرد مي‌شود، به اين جزيره سفر كنيد بازديد از درياچه هاي زيرزميني رنگارنگ اين غار براي شما مقدور نخواهد بود. در فصل گرم كه آب و هواي ايبيزا فرصت قايق سواري در آب هاي اسپانيا را مي دهد به اين جزيره سفر كنيد. جاذبه هاي سنتي زيادي در جزيره زيباي ايبيزا وجود دارد كه معمولاً افرادي كه بدون شناخت آب و هواي ايبيزا و در زمان غير مناسب به آنجا سفر مي كنند، از ديدن آن ها محروم مي‌شوند.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.