یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

ديدني هاي والنسيا

ويزاي اسپانيا

ديدني هاي والنسيا

۹ بازديد

ديدني هاي والنسيا

شهر وانسيا سومين شهر بزرگ اسپانيا، در جوار درياي مديترانه و در سواحل شرقي شبه جزيره‌ي ايبري قرار دارد و به منظور بازديد از ديدني هاي والنسيا سالانه گردشگران زيادي به سمت والنسيا روانه مي شوند زيرا در مقايسه با شهرهاي بزرگ اسپانيا، والنسيا فضايي بسيار آرام و دلچسب دارد و جاذبه‌هاي طبيعي بي‌نظيري را در خود جاي داده است. در شهر والنسيا هم بقاياي استعمار روميان در گذشته و هم معماري هاي خارق العاده و مدرن و امروزي را خواهيد ديد، به گونه اي كه حال و گذشته را با هم تطبيق داده است كه اين بناها از ديدني هاي والنسيا مي باشند. اغلب گردشگران بيشتر وقتشان را صرف گشتن در قسمت قديمي شهر مي كنند. شهر والنسيا، اين بندر رويايي مديترانه اي با جاذبه هاي گردشگري بسيار زيادي كه دارد، بهشت روي زمين ناميده شده و حتي به آن شهر نور نيز گفته مي شود. در اين مقاله تعدادي از جاذبه هاي گردشگري والنسيا را مورد بحث و بررسي قرار مي دهيم.

اُسقف اعظم در والنسيا زندگي مي كرده است. اين شهر تعدادي دانشگاه و مدرسه ي عالي دارد كه برجسته ترين آن ها دانشگاه والنسيا و دانشگاه پلي تكنيك والنسيا هستند. از زمان روميان در قرن ۱۴، دو دروازه باقي مانده است و از ديگر ديدني هاي والنسيا مي توان ساختمان هاي با ارزشي چون كليساي جامع را ذكر كرد .در خيابان هاي قديمي و پيج در پيج شهر والنسيا از دوره ي اعراب و روميان ساختمان ها و بناهايي وجود دارد. كليساي جامع شهر نيز بين قرن هاي ۱۳ و ۱۵ بنا شده است.
بزرگ ترين ميدان والنسيا پلاس دو لا جونتامنت است كه در اين ميدان، تالار شهر، رستوران هاي بزرگ و درجه يك، سينمايي مدرن، كافه هايي سرشار از آرامش و فواره ي زيباي توريا را مي بينيد. اين ميدان براي گردشگران بسيار پر اهميت است و نظر تمامي توريست ها را به خود جلب كرده است. از ديدني هاي والنسيا مي توان به تعداد زياد موزه هاي اين شهر اشاره كرد. موزه علوم و هنر، موزه هنرهاي مدرن، موزه هنرهاي عالي، موزه فالر دو، موزه لارتيستا فالر، موزه تورينو، موزه برنج و موزه كارپس از جمله ديدني هاي والنسيا در كشور اسپانيا مي باشند.

موزه‌ي ملي آثار سراميكي از ديدني هاي والنسيا

يكي از زيباترين و باشكوه ترين ديدني هاي والنسيا موزه‌ي ملي آثار سراميكي است كه در كاخ بزرگي كه به قرن پانزدهم ميلادي تعلق دارد قرار گرفته است. توصيه مي شودكه حتي اگر اهل موزه رفتن نيستيد، حتماً از اين موزه ديدن كنيد. در قرن هجده ميلادي به سبك معماري روكو، نماي بيروني كاخ را با مرمر سفيد و كنده كاري هاي ماهرانه بازسازي كرده اند. مجسمه ي مريم مقدس را هنگام ورود به موزه خواهيد ديد. در اين موزه مجموعه‌اي از آثار سراميكي يوناني و رومي و عربي و حتي دوران ماقبل تاريخ به همراه آثار مدرن و معاصر مانند چندين آثار پيكاسو را خواهيد ديد. در اين موزه بيش از ۵ هزار نمونه كوزه گري و ظروف سفالين سنتي والنسيا و شهرهاي اطراف آن به نمايش گذاشته شده است. به شما پيشنهاد مي كنيم در طبقه ي آخر موزه به آشپزخانه‌ي سنتي كاشي‌كاري شده‌ي والنسيا نيز سري بزنيد.

[caption id="attachment_726" align="aligncenter" width="780"]ديدني هاي والنسيا ديدني هاي والنسيا[/caption]

كليساي جامع والنسيا از مجلل ترين ديدني هاي والنسيا

از جمله ديدني هاي والنسيا مي توان به مجلل ترين و باعظمت ترين كليساي اين شهر اشاره كرد. اين بناي شش ضلعي به قرن سيزدهم ميلادي تعلق دارد كه در طي دو قرن با چندين سبك معماري و تعداد زيادي نقاشي در قرن پانزدهم تزيين شده‌ است. برخي از آن‌ها آثار هنرمندان محلي و برخي ديگر آثار هنرمندان رومي است. با ورود به اين كليسا يك راهنماي صوتي در اختيار شما قرار مي دهند تا در مورد تاريخ اين بنا اطلاعاتي به دست بياوريد. قلب تپنده‌ي شهر قديمي والنسيا اين كليساست كه در خيابان هاي قديمي و كوچك تاريخي اين شهر قرار دارد. اين كليسا، كليسايي شكوهمند به سبك معماري گوتيك مي باشد. در نماي بيروني اين بنا تركيبي از نمونه هاي معماري باروك، رومي و گوتيك را مشاهده مي كنيد كه در هنگام ظهر از پنجره هاي دايره اي و رنگي مي توانيد انعكاس شكوهمندانه ي نور را مشاهده كنيد.

[caption id="attachment_727" align="aligncenter" width="780"]كليساي جامع والنسيا از مجلل ترين ديدني هاي والنسيا كليساي جامع والنسيا از مجلل ترين ديدني هاي والنسيا[/caption]

بازار مركزي از ديدني هاي والنسيا

يكي از ديدني هاي والنسيا بازار مركزي اين شهر است كه بسيار چشم نواز و پر از انرژي و جنب و جوش مي باشد و يكي از بزرگ ترين بازارهاي اروپاست. اين بازار از قديمي ترين بازارهاي والنسياست كه بيشتر از هزار غرفه و مغازه براي خريد دارد. گردشگران مي توانند تمام هدايا و سوغاتي ها و خوراكي هاي مخصوص و مورد نظر خود را از اين بازار خريداري كنند. در مركز بازار كافه هايي وجود دارد كه گردشگران مي توانند در آنجا استراحت كرده و از آن لذت ببرند. در بازار عمومي، كسب و كار و تجارت رونق زيادي دارد و شش روز در هفته باز و يكشنبه‌ها تعطيل است.

[caption id="attachment_728" align="aligncenter" width="780"]بازار مركزي از ديدني هاي والنسيا بازار مركزي از ديدني هاي والنسيا[/caption]

بناي تاريخي لونخاد لا سدا يكي از ديدني هاي والنسيا

رو به روي بازار يكي از مهم ترين ديدني هاي والنسيا در قرن پانزده ميلادي بنا شده و مركز اصلي تبادلات ابريشم معروف والنسيا بوده است. اين بناي قديمي از سه قسمت ساخته شده است كه شامل ساختمان مركزي (محلي براي امضاي قراردادها)، دادگاه تجاري و سلول‌هايي براي نگهداري بدهكاراني كه در دادگاه محكوم مي‌شدند، مي باشد. اين سازه ي زيبا را مي توان شبيه به يك قلعه ي قرون وسطايي با برج هايي عظيم دانست. نماي بيروني اين بناي تاريخي شهر والنسيا داراي درب ها و پنجره ها و ناودان هاي تزييني بسيار جذابي مي باشد. اگر به ديدن اين بنا رفتيد مي توانيد از 144 پله ي سنگي مارپيچ برج بالا رفته و نماي بسيار شگفت انگيز شهر را مشاهده كنيد. اين بنا را مي توان از بهترين نمونه هاي معماري داخلي گوتيك در اروپا دانست. سبك گوتيك و باغ پرتقال متصل به آن اين منطقه را به مهم ترين نقطه ي گردشگري تبديل كرده است. در روزهاي يكشنبه از اين بنا براي برگزاري نمايشگاه هاي تمبر و سكه استفاده مي شود.

[caption id="attachment_729" align="aligncenter" width="780"]بناي تاريخي لونخاد لا سدا يكي از ديدني هاي والنسيا بناي تاريخي لونخاد لا سدا يكي از ديدني هاي والنسيا[/caption]

موزه هنرهاي زيبا، از ديگر ديدني هاي والنسيا

اين موزه با اين كه يكي از مهم‌ترين موزه‌هاي اسپانيا است، ولي زياد مورد توجه قرار نگرفته است. اين موزه در ساختماني واقع شده است كه قبلاً مركز يادگيري علوم ديني بوده است و جزء ديدني هاي والنسيا مي باشد. موزه هنرهاي زيبا، مكاني ايده آل براي كشف ميراث هنري منطقه والنسيا است. در موزه ي هنرهاي زيبا آثاري چون ولاسكز، ال گركو و هنرمندان زيادي از والنسيا، مانند سورولا وجود دارد كه اين مجموعه آثار به قرن چهارده تا شانزده ميلادي تعلق دارد. بيشترين آثار اين موزه متعلق به هنرمندان والنسيا است كه از زمان قرون وسطي تا به الآن جمع آوري شده و در معرض ديد بازديدكننده ها قرار گرفته است. در كنار موزه هنرهاي زيبا يك باغ بزرگ و خيره كننده وجود دارد كه داراي يك فضاي بسيار سبز و آرامش بخش مي باشد و پر از مجسمه ها و چشمه ها است.

[caption id="attachment_730" align="aligncenter" width="780"]موزه هنرهاي زيبا، از ديگر ديدني هاي والنسيا موزه هنرهاي زيبا، از ديگر ديدني هاي والنسيا[/caption]

باغ‌ وحش بيو پارك از ديدني هاي والنسيا

باغ‌ وحش بيو پارك از جمله ديدني هاي والنسيا به شمار مي آيد كه در سال ۲۰۰۸ ساخته شده‌ است و در باغ‌هاي توريا قرار دارد. اين باغ وحش را مي توان نسخه ي قرن بيست و يكمي از يك باغ وحش دانست. بيو پارك روش جديدي را براي جداسازي زيستگاه گونه هاي متفاوت ابداع كرده است و به جاي جداسازي مردم و حيوانات به وسيله ي ميله و قفس، به وسيله ي گودال ها و رودخانه يا سنگ هاي بزرگ مردم و حيوانات را از هم جدا مي كنند. در اين باغ وحش حيوانات بسيار زيادي همچون پلنگ، كرگدن، گوريل، اسب آبي و ... وجود دارند كه در اكوسيستم هاي جنگل‌هاي ماداگاسكار و دشتي وسيع و قسمت استوايي آفريقا نگهداري مي شوند.

[caption id="attachment_731" align="aligncenter" width="780"]باغ‌ وحش بيو پارك از ديدني هاي والنسيا باغ‌ وحش بيو پارك از ديدني هاي والنسيا[/caption]

باغ‌هاي توريا يكي از اصلي ترين ديدني هاي والنسيا

يكي ديگر از ديدني هاي والنسيا، مجموعه باغ هاي تورياست كه بزرگ‌ترين باغ‌هاي شهري اسپانيا محسوب مي شوند. رودخانه ي توريا از زمان دهه ي پنجاه ميلادي بعد از جاري شدن سيل منحرف و به سمت شهر كشيده شد و بستر رودخانه ي قبلي به باغ تبديل شد. اين باغ ها علاوه بر زيبايي هاي خيره كننده، داراي جاذبه هاي گردشگري مانند زمين‌هاي ورزشي، صفحه‌هاي شطرنج بزرگ، زمين‌هاي اسكيت و آب‌نماهاي بسياري است.

[caption id="attachment_732" align="aligncenter" width="780"]باغ‌هاي توريا يكي از اصلي ترين ديدني هاي والنسيا باغ‌هاي توريا يكي از اصلي ترين ديدني هاي والنسيا[/caption]

آكواريوم اقيانوس‌شناسي از جالب ترين ديدني هاي والنسيا

جذاب‌ترين بخش شهر علوم و هنر والنسيا داراي جالب ترين ديدني هاي والنسيا يعني آكواريوم اقيانوس‌شناسي مي باشد كه با ظرفيت ۴۲ ميليون ليتر آب و ۴۵ هزار قطعه از ۵۰۰ گونه‌ي متفاوت آب‌زيان، بزرگ‌ ترين آكواريوم اروپا نيز محسوب مي شود و براي دلفين ها و كوسه ها و ... بخش هايي جدا در نظر گرفته شده است. قسمت جالب اين است كه طراحي اين آكواريوم بر حسب مناطق جغرافيايي از قطب شمال تا استوا به ده قسمت تقسيم شده است.

[caption id="attachment_733" align="aligncenter" width="780"]آكواريوم اقيانوس‌شناسي از جالب ترين ديدني هاي والنسيا آكواريوم اقيانوس‌شناسي از جالب ترين ديدني هاي والنسيا[/caption]

جشنواره هاي والنسيا از ديدني هاي والنسيا مي باشد!

از جمله ديدني هاي والنسيا جشنواره مشهور و محلي لاس فالاس بوده كه در ماه اسفند برگزار مي شود. برگزاري نمايشگاه هايي پر از هيجان و هنر از برنامه هاي خاص شهر والنسيا است. به طور مثال لباس هاي قديمي با بافت ظريف زيبا و نمايش سفالينه هاي قديمي والنسيا و نيز نمايش آثار معماري نوين از برنامه هاي جذاب آن است.

[caption id="attachment_734" align="aligncenter" width="780"]جشنواره هاي والنسيا از ديدني هاي والنسيا مي باشد! جشنواره هاي والنسيا از ديدني هاي والنسيا مي باشد![/caption]

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي اسپانيا ، وقت سفارت اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.